Proč ani v zimě nepřestat se sportem venku?

 

Pohyb obecně pomáhá zvyšovat obranyschopnost lidského organizmu. A pokud se během chladných měsíců omezí, tělíčka dětí zlenoší. Hůře se pak vyrovnají s různými infekcemi během zimy a na jaře snad ještě více. S příchodem jara a slunečného počasí to totiž (nejen) děti nutí vyběhnout ven a užít si konečně to hezké počasí naplno. Po zimě oslabený organizmus je však náchylnější a tak si často přivodí nějaké to „marodění".

V zimě se můžeme také potkat se zvýšenou náladovostí, kterou způsobuje nízká intenzita slunečního záření. Protože jsou děti senzitivnější než my, doléhají na ně tyto změny více než na nás. Vyrovnat ji pomohou endorfiny (tzv. hormony štěstí), které se v těle produkují např. právě během sportování.

Zejména pohyb na čerstvém vzduchu je nenahraditelný. Okysličí organizmus a nabije ho pozitivní energií. Hlavní příčinu na tom nesou anionty kyslíku (záporně nabité molekuly O2), o které při nižších teplotách není nouze. V uzavřených prostorech jich však moc nenajdeme:

  • 40 – 50 / cm3 v městských obytných prostorech
  • 100 – 200 / cm3 v městském vzduchu
  • 700 – 1.000 / cm3 v otevřeném poli /větším parku
  • více než 5.000 / cm3 v horských údolích a úbočích hor

Jako optimální úroveň aniontů pro to, abychom se cítili opravdu dobře a měli dostatek energie, se uvádí hranice od +-1000/cm3.

Zásady sportování dětí v zimě

 

O děti se však jako rodiče přirozeně bojíme, nechceme je vystavit nemocem ani zranění. Co pro to tedy můžeme udělat?

Neexistuje špatné počasí, ale jen nevhodné oblečení

Není to jednoduché, dítě se často ponoří do sportovní aktivity a nevnímá, jak se cítí (zejména chlapci). Proto je dobré, zejména u menších předškolních dětí, aby tréninky probíhali pod dohledem dospělých.

V chladném počasí je preferovaným oblečením funkční termoprádlo, které dobře odvádí vlhkost. Bavlna se hodí spíše na léto nebo na svrchnější části oděvu. Platí také staré známé - více tenkých vrstev (metoda „cibule") je lepší než méně vrstev, i když silnějších. Čím sušší kůže, tím lépe.

 
 
 
 

 

 
 

Náš tým

Členské příspěvky

Vážení sportovní přítelé, do 31.10.2018 vybíráme členské příspěvky za 2. pololetí. Jedná se opět o částku 450 Kč. Příspěvky je možné zaplatit v Hospůdce na hřišti. Vše bude pečlivě zaúčtováno a prostředky půjdou na provoz mládežnických družstev.  

Hrňa Filip

 Číslo dresu: 2. Oblíbený klub : Sparta, Liberec. Oblíbený hráč : Neymar.  

Marinská Anežka

20.2.2006 Číslo dresu: 4.   Oblíbený klub: Jiskra Mimoň, Sparta Praha, oblíbený hráč: Lafata, Kun Agüero  

středeční trenink 12.12. je ve velké tělocvičně ZŠ pod Ralskem od 15:30-17 hod.

 

Přihlášené turnaje:

Jablonec - městská hala r.2008, neděle 16.12.2018. Jedeme obhájit loňské vítězství:-)

 Semily - r.2008, sobota 9.3.2019

Lomnice n.P. r.2008 neděle 24.2.2019

V případě větších mrazů nebo nenadálé sněhové nadílky budeme s předstihem informovat prostřednictvím SMS o zrušení, nebo o přesunutí treninku do tělocvičny ZŠ a MŠ pod Ralskem .

Trénujeme:

po 16.00 - 17.45

st  16.00 - 17.45

pá  16.00 - 17.45

V případě neúčasti na trenincích, prosíme omluvenky prostřednictvím SMS. Děkujeme

----------------------------------------------

Tabulka soutěže KP U13

Rozpis utkání sezony 2018/19 zde

Odkaz na kanál se zapasy Jiskry na YOUTUBE 

 

fotky ze zápasů

 

trenéři:

Štěpán Šimon

602156102

 stpa.simon@gmail.com 

 

Hrňa Jaroslav

605 718 280

jaroslavhrna@seznam.cz

 

 

 

Fotbalistům

1. V soutěži vždy bojuji čestně a podle pravidel.

2. Je-li soupeř lepší, uznám to a  po zápase mu podám ruku, vzdám mu tím čest.

3. Vítězství není důvodem k nadřazenosti.

4. Poražený zaslouží uznání, není terčem posměchu.

5. Soutěž má rovné podmínky pro všechny hráče.

6. V soutěži respektuji podmínky a nařízení rozhodčích, řídím se jimi.

7. Chci vyhrát, ale nikoli za každou cenu.

8. Diváci jsou součástí hry, potleskem vzdají čest vítězi i poraženému.

9. Férové sportovní chování je mi vlastní i v každodenních životních situacích.

10. Svým chováním jdu příkladem mladším sportovcům.

 

 

Fanouškům a rodičům:

1.Fanděte a povzbuzujte    
2.Nenadávejte a nekřičte na nás    
3.Neraďte nám co máme na hřišti dělat, máme svého trenéra    
4.Respektujte našeho soupeře    
5.Hlavní cíl není výhra, ale radost ze hry    
6.Zatleskejte soupeři pokud zvítězil    
7.Nenadávejte rozhočímu, všichni děláme chyby    
8.Nechtějte výhru za každou cenu    
9.V životě jde o více než o fotbal    
10.Fotbal je hra, ne válka